Intermittent fasting sau dieta pe intervale

May 13, 2020

Intermittent fasting sau dieta pe intervale - TeaRoom.ro

Dieta pe intervale este o descoperire pentru cei cărora nu le place să urmeze diete stricte, să fie atașați de sistem sau să respecte principiile unei alimentații corecte. Dacă pentru celelate diete trebui e să ai un regim strict, să te limitezi în a consuma unele alimente, datorită acestei diete poți mânca orice, evident în cantități normale. Această dietă se bazează pe lucrările unui laureat Nobel, iar acest lucru poate spune multe. Care este secretul dietei pe intervale, vă vom povesti depsre acest lucru astăzi.

Faceți cunoștință, intermittent fasting sau dieta pe intervale. Conform acestei metode, timpul este împărțit pe intervale în care puteți mânca și perioade de refuz total al alimentelor.

Sunt 4 tipuri de diete pe intervale, iar tu îți alegi dieta potrivită în funcție de câte ore poți rezista fără mâncare. Nu există resticții, iar la momentul permis pentru a mânca, puteți mâca orice. Singurul dezavantaj al acestei diete este că pentru persoanele care obișnuiesc să se ocupe cu sportul, la început le va fi dificil să se antreneze cu stomacul gol, de aceea este recomandat ca activitățile fizice pe parcurusl acestei diete să aibă loc în perioada în care mâncați.

Notă!

Vă avertizăm că un astfel de regim alimentar nu este potrivit pentru toate persoanele. În ciuda rezultatelr uimitoare, trebuie să vă consultați cu medicul înainte de a încerca această dietă. Dieta este contraindicată pentru femeile însărcinate și cele care alăptează, persoanele care au gastrită și probleme gastrointestinale.

Așadar, în continuare sunt prezentate 4 tipuri de diete (intermittent fasting) care te vor ajuta să slăbești, rămâne să alegi tu.

Metoda 1 – 16/8

Aceasta înseamnă că timp de 16 ore nu consumați niciun aliment și 8 ore puteți mânca regulat (de 2-3 ori). Acesta este cel mai acceptabil mod, potrvit pentru apropae toți oamenii sănătoși, deoarece somnul este inclus în orele de refuz al alimentelor. Avantajul acestui tip de dieta 18/6 este că în timpul somnului, în procesul de digerare a alimentelor, organismul scapă de toxine, optimizează producția de insulină, ceea ce reduce poftele de dulciuri. Peroanele care urmează deja acestă dietă observă îmbunătățirea stării de bine, activarea memoriei și a creierului.

O altă metodă este cea 14/10

Această dietă este potrivită pentru cei care abia încep această dietă, deoarece este mai ușor de ținut. Dacă ultima ta masă este la 20:00, atunci dimineața trebuie să săriți micul dejun (în schimb puteți bea apă, ceai sau cafea) și deja de la 10:00 puteți lua prima masă. Ar fi foarte bine dacă ați începe dimineața cu un terci sau legume, deoarece nu poți încărca corpul, după ce ai ținut atât timp fără mâncare. Apoi în timpul zilei mănânci calm până la ora 20:00, în conformitate cu schema. Dar nu uita, intervalul e timp, ți-l alegi tu, în conformitate cu orarul tău.

Metoda 20/4

Dacă vă decideți să urmați această dieta, va trebui ca timp de 20 de ore să nu mâncați nimic și 4 ore puteți mânca în mod regulat (1 masă și 2 gustări). Aceasta este o opțiune stresantă pentru organism. Este permis să se bea apă, ceai sau cafea, toate acestea fără zahăr, sucuri de legume proaspăt stoarse sau câteva nuci.

Metoda 24

Această metodă este așa-numită zi de post, ceea ce ar însemna că o dată pe săptămână refuzi complet să mănânci orice aliment timp de 24 de ore, iar în restul zilelor urmezi dieta corectă, 5-6 mese pe zi. Această metodă este potrivită pentru cei care nu pot respecta restul dietelor de mai sus.

Dieta pe intervale este doar o modalitate de a declanşa autofagia. Dacă nu ai contraindicații, ai putea să încerci, schema „16/8” este destul de sigură și nu este atât de complicată.